Jaký předmět byste vrátili do školních lavic a proč?

Main_anketa_10
FOTO: Archiv týdeníku Nové Slovácko

Antonín Hanák, manager, Blatnice pod Sv.Antonínkem

V devadesátých letech se hojně rušily odborné předměty a zelenou dostaly počítače. Dnes se ukazuje, že dětem nechybí po kapsách mobily, ale odborná zručnost. Dílny, pozemky, vaření, to je to, co by se mělo rychle doplnit do školních programů. V republice je aktuálně hodně nepotřebných uměleckých absolventů a výrobní stroje stojí, bohužel.

Drahoslava Veselská, bývalá starostka obce, Starý Poddvorov

Možná by stálo za to vrátit brannou výchovu a pracovní výchovu. V branné výchově jsme si užili hodně legrace a v pracovkách jsme se naučili zručnosti a vztahu k práci. Ráda na to vzpomínám.

Pavel Minařík, řidič autobusu, Malá Vrbka

Dílny, protože se doma už nemají od koho naučit základní dovednosti a rákosku povolit schopným učitelům když mi rodiče, někteří, ani tu správnou výchovu nezvládáme. Jaké linky bezpečí a podobně! Za našeho mládí to tak bylo. Vážili jsme si rodičů i učitelů a myslím, že to tak bylo správné. Žádnému z nás to neublížilo, ale jenom prospělo!

Jaroslava Kundratová, projektová managerka, Ratíškovice

Do základního vzdělávání prvního i druhého stupně bych určitě navrhovala, vrátit pracovní vyučování. Dříve obsahovalo hodně praktických dovedností od pečování o záhony, vaření, péči o děti a různé jiné praktické dovednosti potřebné do života pro holky i kluky.

Michaela Plachá, administrativní pracovnice, Strážnice

Já bych měla jeden návrh, co by se mělo zařadit do osnov. V občanské nauce by mělo byt určitě dané, co všechno je povinností občana. Tím myslím opravdu „polopatě“ věcně, prostě pro různou inteligenci, ale ne slovy odbornými. Dnešní mládež, když vyjde ze školy, ukončí studium, tak si myslí, že má úplnou svobodu a nikdo na ně nemůže!

Irena Mikésková, učitelka v.v., Sudoměřice

Líbilo by se mně, aby se náboženství, i když je jako volitelný předmět, vyučovalo v dopoledních hodinách jako například na Slovensku. Dále bych si představovala předmět se zaměřením na mravní výchovu s názornou ukázkou jak se k sobě slušně chovat, jak si navzájem pomáhat a mít z toho radost! Zavést opět respekt a úctu k učitelům, aby se nebáli svých žáků. Bohužel takový předmět neexistuje.

Markéta Kolářová, učitelka na Církevní základní škole, Veselí nad Moravou

Tak na tuto otázku mě nenapadá žádná vhodná odpověď. Nezdá se mi, že by z výuky zmizel nějaký zásadní předmět, jen u některých ubylo hodin. Do naší školy se vrátily i předměty jako etika a náboženství, děti mají i dílny a vaření, o kterých se v současnosti diskutuje... Možná nějaký předmět s názvem "výuka rozumného využívání moderních technologií".

Jana Nožičková, učitelka v.v., Veselí nad Moravou

Do školy bych vrátila předmět "dobré mravy", možná by šlo všechno lépe. Děti by byly slušné, ukázněné, zdvořilé i soustředěné. To by se nakonec učilo, to by byly učební výsledky.

Antonín Mička, ředitel ZŠ v.v., Kozojídky

Vzhledem k tomu, že hlavních naučně-vědných  předmětů, jako je Ma, Čj,Aj, biologie, Fy, informatika apod. mají současní školáci dost, doporučoval bych kupř. brannou výchovu, ve které  by si žáci nejen zasportovali, čímž by si zvyšovali i fyzickou zdatnost, ale naučili by se i poskytovat první pomoc při různém zranění, orientovat se podle hvězd či přírodních úkazů, žít v přírodě, chránit ji apod. Hudebně dramatickou či výtvarnou činnost jim dnes poskytují ZUŠ. Myslím si, že žáci by BV jako nový předmět rádi uvítali.                                   Připravil: Tonda Vrba

DISKUZE

comments powered by Disqus


16:15 | 04. Červen 2018
Kultura

KAM VE VESELÍ A OKOLÍ v červnu 2018

List_bez_n_zvu_1

Blatnice pod Svatým Antonínkem www.obecblatnice.cz tel.: 518 331 2252. – 3. 6. Víkend otevřených památkových domků / Ojedinělé zpřístupnění památkových domků, objektů ...