Jde stihnout GDPR na poslední chvíli? Ano, ale je nejvyšší čas začít.

Main_gdpr
FOTO: Archiv týdeníku Nové Slovácko

Desítky podnikatelů finišují přípravy na GDPR, tedy na nařízení EU o ochraně osobních údajů1. Není čas otálet.
Vstoupí totiž v účinnost už 25. 5. 2018 a v souvislosti s tím mají firmy a organizace splňovat řadu kritérií. Jsou
všichni připraveni?
Lidé často nevědí, že se nařízení týká všech subjektů, které nakládají s osobními údaji fyzických osob občanů
Evropské unie při výkonu své činnosti. Nezáleží tedy, jestli jste firma, živnostník, nezisková organizace (např.
spolek) nebo orgán veřejné samosprávy, nebo čí údaje spravujete a zpracováváte. Pokud třeba jen vystavujete
faktury nebo máte zaměstnance, už se vás to nařízení týká. Dosah tohoto nařízení je tak v zásadě celosvětový.
“Podnikatelé, kteří prochází naším školením, jsou si vědomi potřeby se na novou regulaci připravit. Avšak je určitě
velká skupina jiných, kteří ještě potřebné změny nezačali zavádět,” říká Oldřich Janda, majitel Oldřich Janda
Consultancy s.r.o., která společně s Advokátní kanceláři Jana Krouman s.r.o. pořádá školení na toto téma.
“Část lidí v našich kurzech neví, jak se na GDPR připravit, a vnímá jej negativně. Snažíme se, aby rozuměli
souvislostem a pojmům v rámci GDPR a věděli, co je třeba udělat pro zajištění souladu jejich firmy či organizace
s tímto nařízením – tedy, aby si odnesli seznam konkrétních kroků, které musí realizovat,” říká Janda a dodává:
“Nařízení je na místě, chrání naše soukromí v rychle se měnícím digitálním světě, kde se z osobních údajů stalo
lukrativní zboží. Jen je třeba být na něj připraven.”
Důležitost nařízení také chápou klienti, kterým se zaváděním GDPR pomáhal: “Vzhledem k povaze mého
podnikání, tedy fotografie, je pro mne toto téma důležité. Určitě bude náročné ho zavést, ale na druhou stranu
chápu, že je to potřeba,” říká svůj názor Martin Kopáček, brněnský fotograf a kameraman.

Malé firmy a organizace, které by chtěly vědět, jak se na GDPR připravit, se mohou zúčastnit praktického
semináře ve čtvrtek 17. 5. v budově OKM Group na Drážní 7 v Brně. 

Více informací naleznete na www.ojc.cz .
Konkrétní zjištění při práci u klientů jen potvrzují, jak je ochrana osobních údajů důležitým aspektem v řízení
každé organizace. “U jednoho klienta jsme zjistili, že do personální a mzdové agendy měl neomezený přístup
kterýkoliv z pracovníků. Vedení o tom vůbec nemělo tušení,” dodává Janda příklad toho, s čím vším se při svých
auditech setkává.

DISKUZE

comments powered by Disqus