Dobrovolníci šijí ochranné roušky nejenom pro seniory

Main_rusky-ilustracni
Roušky a senioři – Roušky lze ušít například i z kapesníků | FOTO: ilustrační foto

¨Kyjov – V lékárnách nebyly ochranné roušky, natož respirátory už v prvních dnech pandemie
koronaviru k sehnání, ale ušít textilní roušku naštěstí není žádná věda. Jednoduchý návod našli
obyvatelé Kyjova na druhé straně letáku, který kvůli mimořádným opatřením k rizikům šíření
koronaviru rozeslalo vedení města do všech poštovních schránek.
Na speciální infolince, kterou město zřídilo, se přihlásilo 30 dobrovolníků, převážně žen
různého věku, které se chtěly zapojit do šití roušek. „Probíhá to tak, že my rozvážíme švadlenám
materiál, který město nakoupilo, a svážíme ušité roušky. Ty se pak sterilizují a distribuují,“
přibližuje druhý místostarosta Daniel Čmelík, který dostal agendu na starosti. „Roušky pak míří do
nemocnice, policistům, hasičům, pracovníkům v odpadových službách, řidičům MHD a všem
dalším, kteří jsou tzv. v první linii. Prostřednictvím dobrovolníků jsme roznesli roušky do schránek
všem seniorům nad 80 let.“
Roušky doma šila například paní Eliška, pro rodinu, přátele i město. „Ještě bych chtěla šít
pro domov seniorů, ale teď nemám čas. Musím vypracovat a zadat úkoly do matiky,“ říká učitelka.
K datu 25. března dobrovolníci ušili více než 4 000 kusů roušek.
V tento den, ve středu dopoledne, byly roušky vydávány seniorům v prostorách Radniční
galerie v počtu dvou kusů na jednotlivce. Dalších 600 kusů ochranných roušek bylo veřejnosti k
dispozici následující pondělí. O ochranné pomůcky byl zájem, přišel si pro ně i pan Petr Weber.
Nějaké roušky stačil prozíravě nakoupit ještě v době, kdy byly v lékárnách k dostání, a vytáhl i
starou zásobu respirátorů, které používal při práci na stavbě. Omezení související s karanténou ve
svém životním stylu důchodce podle svých slov nijak výrazně nepociťuje.
Městský úřad zřídil infolinku 518 697 401. Sem senioři mohou volat své požadavky na
vyřízení nákupu potravin, případně vyzvednutí léků. „Nabídka v tuto chvíli převyšuje poptávku –
na krizovou infolinku nám v této souvislosti volají v průměru tři občané denně,“ uvedl tiskový
mluvčí města Filip Zdražil s tím, že seniorům většinou nakupují jejich příbuzní nebo sousedé.
Přesto má infolinka, kde se občané mohou informovat také o úředních záležitostech, význam.
„Objednávka probíhá tak, že senior nadiktuje telefonistce seznam věcí, které potřebuje koupit a
uvede svoje bydliště. My pak s ohledem na jeho adresu zavoláme některému z dobrovolníků, který
bydlí v dosahu. Ten nakoupí, potraviny s účtenkou doručí a vybere peníze,“ popisuje Zdražil. „K
nákupu seniorům se přihlásilo více než 50 dobrovolníků, především z řad studentů. Je to počet,
který nás mimořádně potěšil,“ dodává Zdražil.
Foto:

DISKUZE

comments powered by Disqus


08:47 | 06. Srpen 2020
život v regionu

Baťák pozpátku

List_verlari-dodonin-logo

Návštěvníci Baťova kanálu si v neděli 26. 7. a pondělí 27. 7. užili exkurzi do historie veslování. Proběhl zde první ročník akce Baťák pozpátku. Cílem jízdy bylo pro...

08:19 | 06. Srpen 2020
Zprávy

Nulté kolo dětského kvízu

List_kviz-nasedlovice

V Násedlovicích v historických prostorách panské sýpky proběhlo nulté kolo dětského kvízu. Jednalo se o zkušební kolo. Chtěli jsme zjistit, jestli děti o tuto formu s...